Divendres, 19 de Abril de 2019

:: Ruta per Sant Jaume
:: Ruta pels municipis de les muntanyes del Montmell

Itinerari Cornudella - Lletger

Sortirem de Sant Jaume pel carrer d'Alfons Maseras, on es troba la seva casa nadiua, en direcció Cornudella, abans de passar el pont, hem d'agafar el camí de l'esquerra que porta a la masia de Cal Soques. Prop d'aquí, sobre el torrent de Ca l'Antic, podrem veure el pont romà.

Des d'aquí anem, pel darrera de les cases, fins el dipòsit d'aigua. Per davant del dipòsit trobarem un camí que ens portarà cap a la riera de Marmellar, a l'esquerra trobarem el Pèlag Gran i la Cova. Seguint el curs de la riera arribarem a La Pujada, a continuació Vallfort i d'aquí directes a Lletger.

Entrant al poble a l'esquerra sortirem a l'esquena de la capella i al costat de la torre de defensa.

Per tornar a Sant Jaume sortirem de Lletger pel carrer Major, passant pel davant de la Societat, i al final del carrer agafarem el camí que marxa pel darrera del transformador en direcció a Cornudella. Uns pocs metres abans d'entrar al poble girarem a l'esquerra per un camí de terra que ens portarà a l'ermita dels Arquets. Continuarem rectes fins arribar al Cementiri Municipal i agafarem el carrer asfaltat en direcció al poble.